Gr. Wiesbachhorn 2007.10.10 - 14.

Résztvevõk: Paróczai Barnabás, Schröder Zoltán, Sinka Tibor.

Útvonal: Heinrich-Schwaiger-Haus - Klamml - Kaindlgrat - Grosses Weisbachhorn - and back

Képek a túráról: Fõoldal / Galéria / Képek menüpont alatt.

Kiállítási képek a Glocknerstrasse építésérõl és a Nemzeti-parkról.

15.30 Barna hív, hogy a Peugeotot lehorgonyozta a ház mögött. Én még kenek egy - két szendvicset. 16-kor már indulunk is. Szokásos tempóval. A mosoni pihenõnél állunk meg tankolni, és szélvédõt mosni. Azon röhögünk, hogy 270km után Barna alig tud rácsöpögtetni 7,5l gázolajat + 1,5l öntött rá üvegbõl. A parkolóban 640Ftos szendvics az uzsonna. Gyors határátlépés után irány a pandorfi Merkur csokit vásárolni, mert vasárnap nem lesz nyitva. Mivel Évi anyukája 10db marcipános csokit kért, ezért 14 darabbal landolok a pénztárnál. A pénztáros néni kitöltendõ papírokat vesz elõ, és miután kitöltöttem kaptam némi kedvezményt, és egy kupont, amivel késõbb is kedvezménnyel vásárolhatom ezt a márkát. Innen Söne a mitfárer: térkép alapján. Minden jól megy, kivéve egy kis malört Gloggnitznél. Azonnal korrigáltunk. Sátorállítás Kaiserbrunnban természetesen a cövekeket nem lehet leverni, de szerencsére nincs akkora tömeg, mint a nyár elején. Söne „szocreál” gumimatracát nyomatja tüdõbõl. Barna felveti a mellettünk levõ patakban egy matracverseny megrendezését. Végül kihagyjuk.

2007.10.11

Kelés Reggel 5.00: Sajna vizes a hálózsákom, meg a sátor is belülrõl, mert a külsõ réteget nem tudtuk kifeszíteni a kõkemény aljazat miatt (pára). Pár falat reggeli, meg némi készülõdés után 6.00 kor indultunk. Jól haladtunk. Barnáék Mc’ Dögleszben reggeliztek. Kaprun elõtt gps támogatással rövidítjük az utat. Kaprun után egy parkolóban pakolunk. A Kesselfall Alpenhausnál több emeletes betonparkoló, nem kell fizetni. Átcsattogunk a pénztárhoz, és jegyvásárlás után (16 Eur/fõ) már indul is a busz.Mooserboden Rövid buszozás után átszállunk a nyitott felvonóra. Egész látványos a nyitott platón haladni felfelé. Fent ismét busz, és 13.00-kor már a gátnál is vagyunk (Stausee Mooserboden). Fényképezünk egy párat, Plusz a web-kameránál is pózolunk. Átérve a gáton balra tartunk. Tiszta jég minden. Ez is jól kezdõdik. Folyamatos kaptató, izzadunk, mint a ló. Párszor azért megállunk, néhol elég jeges az út. Az utolsó 150m kb. 45°-os tiszta hó és jég. Még szerencse, hogy van mellette kötél. Felérve már a háznál is vagyunk. Meglepetésünkre két magyar volt fent, és már be is gyújtottak a winterraumban. Fotózás és nézelõdés után kajálnék, ha nem hagytam volna a kocsiban a fõ fogásoknak szánt kaját. Barna megszán egy májkrémmel. Három cseh kolléga szaporítja még a létszámot. Kaja után teafõzés némi hóolvasztással. A hipergyors naplemente fényképezése, felfedezzük a téli budit, olyan igazi régi várfalas pottyantós. Barna természetesen még mindig mojol a fõzéssel. Sötétedés után behúzódunk a winterraumba. A csehek páreszét szürcsöljük. Este ment a fûtés 1000el. 21.00 körül feküdtünk le. Olyan meleg lett, hogy éjfél körül már mi alsóágyasok is úsztunk az izzadságban.

2007.10.12.

Reggel 5.00 kor csörög Barna Mobilja. Nehezen akarunk felkelni. Kint még korom sötét volt. Lassan elkezdtünk készülõdni. Szolidalításból Söne is felkelt. Szokásunktól eltérõen teljes nyugalommal és csigalassúsággal készülodtünk. 6.20 kor indulunk a háztól Napkeltemég sötétben. Fejlámpák fel. Irány a Klamml. Mint utólag kiderült, nem is ez a normál út. Hó nélkül ez a rész sem menne. Kb 45°os, széles kuloár, a végén kb 3m magas, majdnem függõleges hófalon jutottunk fel a gerincre. Folyamatos emelkedés következett, olykor egész keskeny hó-gerincen. A Kaindlgrat után elérve a gerincet, két irányba is láttunk halvány hágóvas nyomokat. Mi a gerincet választottuk. Néhol egy kicsit taktikás részekkel de így havasan azért könnyen megoldható. A kaptatós részen már sûrûn meg kell állni szuszogni. 9.30 kor értük el a csúcsot: Gr. Wiesbachhorn (3564m). Fényképezés, közben megkezdõdött a felhõsödés. Lepillantva megláttuk a három cseh, és a két magyar (Zoli és Bogyó) kollégát a Kaindlgraton. Kb 1 órát töltöttünk a csúcson (telefonon: "be vagyunk toccsanva egy kicsit"). Letekintés a csúcsgerincrõlVisszaindulás elõtt gyors napirend felállítás: 12-re kellene a házhoz érni, hogy gyors pakolás után még elérjük a 15órás buszt. Lefelé már láttuk, hogy a többiek a gerinc alsó részét jobbról kerülték, így lefelé mi is ezt a kevésbé taktikás részt választottuk. Gyorsan haladtunk egy - két rövid fényképezõs pihenõt tartottunk. Lefelé is a Klammlban jöttünk le. Gyors kaja és pakolás Után 13.05 kor indultunk el. Az elsõ rész lassan halad a hó miatt ( Söne: "élvezem mint ló a hátúszást"), utána indul a versenyfutás az idõvel. 14.55kor értünk le a buszhoz. Innen már busszal, gyorsan leértünk. Teára vágyunk, de a "restaurácia" már zárva. Azért egy kicsit bambulunk. A kocsinál némi pakolás után elõ a gps és irány a Zell am seei See camping. Sátor állítás után fél óra tusolás, majd jöhetett a kaja.

2007.10.13.

Kelés 7.00. Az éjjel esett az esõ. Vizes minden + teljes páráda borult a tópart. Reggeli után irány a Glocknerstrasse. Elsõ megálló a fuschi kemping. Készítünk pár képet emlékidézõnek. Feljebb már a fizetõs részen nemcsak hogy nem látunk semmit, de a hó is el kezdett szálingózni. Útközben filmforgatás lassítja a forgalmat. Felmegyünk az Eidelwaisspitzére is. Természetesen a panorámából nem látunk semmit, de van hûtõvizet felforraló BMW. Hûtomágnes keresés indul.

Megállunk a hegyi tónál (Fuscher lacke) is. Megnézzük “Az út megépítése” kiállítást. Fényképezkedés a Hochtor alagútnál. Szerencsére a déli oldalon napsütés fogad minket. Millió fénykép, plusz csodás panorámában ebédelünk. Fel megyünk a Pasterze-gleccser feletti Ferenc József-magaslatra. Sajna hat év elteltével, szemmel is jól látható a gleccser visszahúzódása.

Megnéztük a parkolóház mellett berendezett színvonalas Nemzeti-park kiállítást, plusz felmentünk a Wilhelm Swarovski - megfigyelõállomáshoz is. Irány vissza az Eidelwaisspitze. Ismét vacak a látás. Várakozunk, majd feladjuk. Lejjebb azért megállunk (Barna: "tuti kitisztul"). Sötétedésig mégsem tisztult ki. 19.10 kor indulunk le, abban a hitben, hogy csak 20.00-ig lehet a kempingbe autóval bemenni. 19.55-re a kempingben vagyunk, habár 22.00-ig lehet bejutni a sorompón. Tusolás után laza kaja.

2007.10.14.

6.00-ás kelés. Külsõ hõmérséklet 1.3°C, majdnem hideg van. Söne tusolással, én teafõzéssel melegítek. Pakolás, és tóparti fotózás után a 8.00-kor nyitó recepciót célozzuk meg, majd fizetés után, és "miután a kompjúter kidobta a koordinátákat" elképzelhetetlen nagy sebességre kapcsolunk. Út közben közvetlen környezetünkben ( még a sógoroknál) kétszer is magyarokat állítanak meg a rend szigorú õrei. Átlépve a határt Sönéék 650 Ft-os szendvicset majszolnak. Érkezés hozzánk kb. 16.30