Pilis 2015.01.06.

magasságprofil megtekintése magasságprofil megtekintése Résztvevõk: Paróczai Barnabás, Sinka Tibor.

Útvonal: Dömös - Vadálló-kövek - Prédikálószék - Dömös

Megtett út: Prédikálószék:~ 8,8 km, ~ +/- 500m szint, Oszoly: ~1km, ~ 120m szint

Képek a túráról: Fõoldal / Galéria / Képek menüpont alatt.

Vaku maximum ...

Hosszú térdizületi gyulladás után igazából december 31-re próbáltam Barnát elcsalni (térd-tesztelésre), de mivel már Ádámékkal előre lefixált szilveszterezés volt neki beütemezve, így halasztódott. Vasárnap már látható volt a keddi jóidő az egyébként csapadékosnak ígérkező januárban. Barnát majdnem egy kicsit noszogatni kellett az egyre szaporodó járulékos költségek miatt, de szerencsére hamar ráharapott. Mivel a hozzánk vezető utat kicsit átvariálta /külső okok miatt/ + dobott egy 100-ast csövelésre, így 6:50-re futott be. Nagyítás Start! Beszélgetéssel telik az idő, így észre sem vesszük és már Dömösön vagyunk a községház melletti parkolóban. Nem elég, hogy 800HUF a napi díj, de kb 5 percembe kerül mire jegyet veszek, mert finnyás az automata és kiköpködi a pénzünket. Miután megvan a jegy, gyors pakolás, és indulunk is. A faluból a patak menti jelzésen megyünk, a hőmérséklet kb -5°C így tükörjégre fagyott a tegnapi olvadék. Ha ez végig ilyen lesz, akkor még jó, hogy bedobtuk a zsákba a hágóvasakat. A kis kápolna után irány Piros háromszög jelzés, cél a Vadálló-kövek és Prédikálószék. Kicsit feljebb a jeges alsó réteg már vékonyan hóval van borítva, de attól ugyanúgy csúszik, pörög is a lábunk jó párszor, de a hágóvasat azért túlzásnak tartjuk. Felfelé megy a fényképezés, /vaku a max-ra/ így a szintidőnél lassabban haladunk. Elérve a Vadálló Köveket kis nézelődés, sztorizgatás a régi emlékekből, majd tovább. Itt van némi útvonal módosítás a régi jelzéshez képest, és a gerinc alatt visz a jelzés. Be is csúszok az egyik kidőlt fa gyökérvermébe és Barna is kétszer elhasal a jeges havas fel menetelen. Nyáron ez a szakasz rém egyszerű de most figyelni kell. Nagyítás Visszaérve a gerincre (köszönhetően a szélnek is) 10-30cm között változik a hóréteg vastagsága. Látni lehet, hogy a 2014. December 1-én lehullott ónos eső milyen pusztítást végzett a Pilisnek ezen a részén is. Nagyon sok lehullott faágat, kidőlt fát látunk feküdni a hóban. Innen már gyorsan elérjük Prédikálószéket /639m/. A Dunakanyar panorámája még mindíg lenyűgöz, pedig már jártunk itt párszor. Fotózás és nézelődés közben jön a vacogás, mert nem vagyunk túlöltözve (rajtam rövid ujjú + 200-as polár + a kabát vízlepergető része) és ehhez jön -5°C széllel. Azért végül benyomunk pár szendvicset. Lefelé gyorsan haladunk 1-2 seggre esést leszámítva. A Vadálló-köveknél rövid szieszta a napsütésben és gyönyörködés a téli aranyló napsugarakkal megfestett panorámában. További ereszkedésnél pár csúszkálás, de nem vészes. Leérve a kápolnához, próbálom Barnát befűzni a Rám-szakadék meglátogatására, de ő inkább Oszolyt szeretne nézni, így rövid pihi után az erdészeti úton indulunk lefelé. Út közben rövid kitérő kecske és szamárfényképezéssel. Kocsihoz érve pakolászás, majd irány Csobánka. Mivel lent olvad -és egyszerűbb lenne a haladás- ezért a hegyek közti lefagyott, jeges utat válasszuk. Ahol lassú kocsikázás következett az új téligumik ellenére. Elérve a csobánkai pihenőhelyet, irány az Oszoly. Pár fénykép a mászófal alatt, majd az Odusor helyett az Odusor melleti ösvényen indulunk el felfelé. Felelevenítjük a bennlakásos alapfokú sziklamászó nyári tanfolyam humoros részleteit, közben jó egy kis sziklán mászkálás és hipp-hopp a csúcskeresztnél is vagyunk. A Nap már lemenőben van, Dobogókő jól látszik innen is. A Csúcs-hegy a Kőfejtő mára már kimarad. Fotózás, megvárjuk a Naplementét, majd a jelzett ösvényen indulunk le az autóhoz. Leérve elkortyoljuk a maradék még forró teámat, majd irány haza.

Barnának köszönhetően három rövid HD videó a túráról (nyugodtan mehet teljes képernyőn is):