2016.01.30. Mátrai sárdagasztás - zéró látással

Megtett út: ~14,2km; ~1340m (+/-670m) szint

Útvonal: Galyatetõ - Vörös-kõ - Galyavár - Galyatetõ

Napló:

Ez az a túra, amit tavaly december óta halogattunk. Babavárás miatt Barna a január végét jelölte meg még decemberben, mint utolsó lehetséges idõpont, így elõrejelzés ide , vagy oda, most már menni kell. 6:30-fut be Barna elvégre 'csak' a Mátrába megyünk. Bedobom a cuccom és már indulunk is. Köd + lefagyott út. Még szerencse, hogy nem a Tátrába megyünk. Út közben az aktuális téma a gyerekvárás, utána erõs váltás: Parti-disznóvágás a sárkányosoknál. Érkezés Galyatetõre full ködben. A BKV üdülõhöz vezetõ utat benézem, így a turistaház mellett parkoltunk le. Rövid pakolás után felkaptatunk a kilátóhoz, de nem megyünk fel, mert a köd miatt nem érdemes. A Kék Piros Sárga jelzésen indulunk el. A Sárga jelzést keresve fakitermelésbe botlunk + dagasszuk a sarat, Ádámot emlegetve. Végül visszadagonyázunk a Kék Piros Sárga jelzésre. Erõs szembeforgalom van, melyrõl megtudjuk, hogy a Téli Mátra XL Teljesítménytúra. Végül megtaláljuk a Sárga jelzést is. Ez már nyugisabb. Nem is találkozunk csak három nyugdíjassal, meg egy iskolás csoporttal. Mátraszentlászló elõtt úgy döntünk, hogy a nem is olyan régi térképen Sárga +-al jelölt, de már Kék háromszög jelzésen megyünk fel a Vörös-kõi kilátóhoz (ha valaki tudja a megoldást, hogy miért jó az, hogy egy régi térkép 'használhatatlanná' válik egy ilyen módosítással, az megoszthatja velem is, mert kíváncsi lennék). 2012. január végén voltunk itt amikor 10-15 cm-es hó fogadott minket. Sajnos a látás továbbra is nulla, pedig én egy szenyát is bedobok, hátha közben feloszlik. A Sárga jelzésen mentünk vissza a faluba. Készülnek a képek a 2012-es túrához hasonló helyszíneken. Visszakapaszkodunk Sebestyén-vár alá, majd a Kék + jelzésen indulunk el Smiro Feri útján. Az elsõ patak keresztezésnél leülünk kajálni. Jól el is tolunk majdnem egy órát. Végén Barna avas mogyoróval kínál. Mátraalmás elõtt áttérünk a Piros háromszög jelzésre. Masszívan elkezd az út kapaszkodni. Hamar rájövök, hogy meg kell szabadulnom a polárkabáttól. Innen egy szuszra kaptatunk fel Galyavárhoz. Út közben kidõlt fákon is kell kicsit manõverezni. A felsõ kaptatós szakaszon kb. 40-es széllel párosul az 5°C hõmérséklet. Sajnos a panorámában nem kell gyönyörködnünk, továbbra is a pára az úr. A sánc utáni erdészeti úton áttérünk a Zöld kör jelzésre. Kényszerpihenõ részemrõl. A sípályánál lévõ forrásnál a jelzés a sípályán indul el felfelé, de mivel lusták vagyunk elõvenni a térképet, így 'büntetésbõl' jókora kerülõt teszünk még az autóig. A kocsihoz visszaérve továbbra is full-köd minden, így továbbra sincs értelme felmenni a kilátóba. Rövid pakolás és izzítás után 'go home'.

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre: