2017.09.08. Tihany

Megtett út: ~14km; ~ +/-450m szint

Nehézségi szint: Könnyû

Napló:

8:30-ra érünk Tihanyba. Rövid gépjármûves falunézést követõen a temetõ elõtti ingyenes parkolósávban hagyjuk az autókat. Csaba a Zolinál lévõ üveg tartalma miatt aggódik, gyorsan le is kell tesztelni. Elsõ utunk a Tihanyi Bencés Apátsághoz visz. Itt rövid fotózás után a sárga + jelzésen indulunk el a Belsõ-tó irányába. Elsõ megálló a Hármoshegyi-kúp. Csaba itt elõveszi csodaitókáját, mindenkit kínál belõle, talán Matyi teszteli is, és jelzi, hogy kicsit sós, de mikor végül Csaba iszik belõle, megállapítja, hogy az ízesítéshez cukor helyett só került a limonádéba. Azért biztos nagyon fincsi volt. Az Aranyház-gejzírkúp után rövid kitérõt teszünk az átjáró-kúp, Kalapos-kúp és a Borsóköves-kúp megtekintéséhez. Innen megcélozzuk a Cser-hegyet, de némi erdõjárás után érjük el a Cser-hegyre vezetõ Zöld jelzést. Megyünk a Zöld jelzésen egy darabon, majd a Kis-kúp irányába vezetõ erdészeti úton áttérünk a kék jelzésre és irány a Félbevágott-kúp. Innen a sárga jelzésen folytatjuk tovább. út közben pár helyen kellemes panorámában gyönyörködhetünk. A Tihanyi levendula erdei iskolánál leülünk egy kicsit. Tovább haladva az út követi a part vonalát, közben felkapaszkodunk a Gurbicza-tetõre is. út közben több helyen is szép kilátásban gyönyörködhetünk egy-egy kilátópontnál. Az út északi irányba fordul, majd elérjük az Apáti-hegyi kilátót. Nézelõdés és fotózás után a sárga háromszög jelzésen indulunk el lefelé. Szembe kerékpárosok tolják felfelé kerékpárjaikat. Leérve a szõlõsorokhoz a Zöld háromszög jelzésen folytatjuk utunkat Tihany irányába. Annyira kínálják magukat a még tõkén csüngõ szõlõfürtök, hogy meg kell kóstolni. Meo rendben > nagyon ízletes. Megy is a gépi szüretelés. Az Apátsági pince és présháznál mi egyenesen folytatjuk utunkat (nem figyelve, hogy a jelzés balra kitér). Elérve a falut megállunk egy limonádéra, melyet Matyi egy halászlével még megfejel. 15:00-ra érünk vissza az autókhoz. Irány Balatonakarattya...

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre: