Pilis - Prédikálószék - Rám-szakadék 2018.06.21.

Résztvevõk: Ági, Barna és én

Megtett út: ~13,5km; ~ +/-770m szint

Nehézségi szint: Nem nehéz

Napló:

Ez a túra csak egy halasztást kapott, miután az elsõ idõpontban 4:00-kor megbeszéltük Barnával, hogy az özönvíz szerû esõ miatt, és az azt követõ valószínû sárdagasztás miatt halasztunk. A következõ jónak tûnõ idõpont lett a 06.21. Sajnos Ádám nem tudott szabit intézni, így hárman (Ágival kiegészülve, kicsit kimozdítva a szabadba) indultunk neki. Fanninak pont erre a napra esett az évzáró, ahol szerettem volna ott lenni, ezért 5:00-kor indultunk tõlünk. 6:00-kor már a dömösi parkolóban voltunk, illetve 6:20-kor el is indultunk a Prédikálószék irányába. Mivel már sokadszorra járunk erre, ezért nem lepõdünk meg a Kaincz-forrást követõ kaptatón, viszont ami meglep minket az a kabócák zenéje, ez az újdonság erejével hat. Természetesen a Vadálló köveknél elidõzünk egy kicsit a fényképezéssel, de miért is ne, ráérünk. Innen már gyorsan felérünk a Prédikálószékre, és gyönyörködhetünk az új kilátóban, illetve a kilátóból elénk táruló panorámában. Leülünk szusszanni egyet, ekkor dobja be Barna, hogy még csak 9:00 óra, bõven van idõ egy Rám-szadékhoz is. Rövid tanakodás után a Piros jelzésen ereszkedünk le, érintve a Vadálló kövek régi nyomvonalát. Lefele ismét kabócázás (én voltam a leghangosabb, köszönhetõen a telefonomnak). Gyorsan le is érünk a völgybe. Rövid séta következik a Rám-szakdék bejáratáig. Itt kígyó fotózás + Ádámmal telefonos konzultáció. Sokszor jártunk már itt is, talán ennek köszönhetõ, hogy kevés kép és videó készül, most szerencsére nincs tömeg, sajnos a Három-forrás épphogy csörgedez. A felsõ szakaszon a szurdok alja homokkal feltöltõdött. Felérve a pihenõhelyhez éppen 12:00 óra, így nekiülünk ebédelni. Vissza a Lukács-árkon jövünk le. Leérve a mûúthoz, inkább átvágunk a turista úthoz a fák árnyékába elkerülendõ a leégést. 14:00-re az autónál vagyunk, illetve kényelmesen elértem Fanni évzáróját : )

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre és nagyobb felbontásra: