2021.05.11. Mátra

Tavaszi túra a Mátrában - Ilona-völgy - Ilona-völgyi vízesés - Disznó-kõ - Sas-kõ - Sötét-lápa nyereg - Kékestetõ - Gabi halála - Pisztrángos-tó - Rózsaszállás - Ilona-völgy útvonalon

Megtett út: ~18km; ~ +/-850m szint

Nehézségi szint: nem nehéz

Napló:

Túra elõtt nekem még volt otthon némi feladatom, ezért csak 7:00-s indulást beszéltünk meg. Barna és Ádám 6:50-kor futott be hozzánk. Bedobtam a cuccaim, és már indultunk is.
Gyöngyösön volt némi reggeli torlódás, de azért 9:00-kor el tudtunk indulni az autótól felfelé a Zöld jelzésen . Az Ilona-völgy alsó szakasza kellemes séta, egészen a vízesésig. A korábbi napok csapadékos idõjárásának köszönhetõen már a vízesés elõtt belebotlunk egy szalamandrába, majd a vízesésnél is látunk egyet. Szerencsére a vízesésnek is volt némi vízhozama, nem csak csordogált. Itt azért elidõztünk egy kicsit (fotó, videó). A Markazi-kaputól a Kék jelzésen mennénk tovább, de elõtte még nézelõdünk kicsit a kerékpáros úton, ahonnan szép panoráma nyílik a déli oldalra. Némi nézelõdés után vissza a Kék jelzéshez. Mivel rég volt a reggeli, ezért én szorgalmazom az ebédet, melyet felérve a Disznó-kõhöz, a 'panoráma teraszon' fogyasztunk el. Ebéd után még jól elfotóztuk az idõt, hogy frissíthessem a Summitpost-os profilképem (mely anno 2007-ben itt készült). A Sas-kõig kellemes séta következik. A Sas-kõnél további panoráma fotózás és nézelõdés következett, némi gyerekkori emlék felidézéssel. A Sötét-lápa-nyeregtõl kezd emelkedni az út, egészen Kékestetõig. Felérve fotózás az emblematikus csúcskõnél, illetve én kõrbe nézek a déli oldali sípályánál is. Rövid idõzés után az északi oldali sípályán indulunk el lefelé. Most jól jön a túrabot. Lemegyünk a S+ jelzésig. Innen irány a Gabi-halála. A Kék + jelzésen megyünk tovább a Nagy-forrás és a Pisztrángos tó irányába. Barna tuti tavat ígér, de végül elmarad a fürdõzés : ). A tóban békaporontyok lubickolnak tömegével. A Sárga O jelzésen folytatjuk utunkat. Egy nagyobb farakásnál állunk meg uzsonnázni. A Rózsaszállásnál lefelé vesszük az irányt a Sárga + jelzésen. Pál-Bükki-patak keresztezésénél Barna és Ádám medertisztításba kezd. Röpke 5 perc munka és némi sárfolttal a ruházaton tovább is indulunk. A Pál-Bükk alatt váltunk a Sárga jelzésre, és hamarosan elértük a parkolót.

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre és nagyobb felbontásra: