2022.11.08. Bükk

Õszi túra a Bükkben - Bánkút - Petõfi-kilátó - Három-kõ - Nagy-mezõ - Petõfi-kilátó - Bánkút útvonalon

Megtett út: ~15km; ~ +/-500m szint

Nehézségi szint: nem nehéz

Napló:

Az utolsó Napsütéses õszi napok egyikén még terveztünk egy túrát.
Nem gondoltuk, hogy eddig fog tolódni, de vártuk a színesbe forduló lombozatot. Végül az idõjárás is csapadékosra fordult, és a végén azon kellett izgulnunk, hogy legyen még egy csapadékmentes nap. Szerencsénk volt, mert akadt azért ilyen októberben is. Barna 6:00-ra érkezik. A nyugalmunk megzavarása érdekében köd van, csak hogy ne legyen olyan sima az út Bánkútig. Szerencsére azért jól haladunk, kivéve a Mályinkától felfelé vezetõ szakaszt, mert az kritikán aluli. Sajnos ~700m felett már nincs levél a fákon, így az õszi szín kavalkádban nem tudunk gyönyörködni. A bánkúti parkolóból felmegyünk a Petõfi-kilátóba, hogy megcsodáljuk a Napsütéses panorámát. Hamar fel is érünk. A Nap szépen süt, és a szél is alig lengedez. észak felé felhõtakaró borít mindent, Dél felé egész jó a látás. Sajnos a Tátrát nem igazán látjuk, csak sejtjük hol is kellene látni. Rövid nézelõdés és fotózás után indulunk is tovább. A Sárga jelzésen indulunk el a Csurgói erdészházat érintve, majd a Faktor-réttõl a Kék , jelzésen folytatjuk utunk. Az úton minimális a szintmozgás, kellemes séta pár víznyelõ érintésével. A Keskeny-réti rövid emelkedés után megcsodálhatjuk a helyet meghatározó öreg fát majd rövid séta után elérjük Három-kõt a Zöld háromszög jelzésen. A kilátás lenyûgözõ, még így is, hogy nem teljesen tiszta a látás. Neki ülünk kajálni, közben téma, hogy milyen nyugi van (nincsenek tömegek). Barna megjegyzi, hogy már csak egy osztály hiányzik. S lõn csoda, csak kívánni kell! Nem telik el 10 perc, és egy nagyobb csoport jelenik meg és ül neki pihenni. Kaja után nem sokat idõzünk, indulunk tovább a Zöld háromszög Jelzésen. út közbe érintjük az egyik kilátópontot is egy rövid nézelõdés erejéig. György-tetõnél áttérünk a Zöld , jelzésre, és a Nagy-mezõ felé vesszük az irányt. Elérve a Nagy-mezõt, megállunk teázni, közben utolér minket a kiránduló csoport, így várunk még kicsit, hogy ne a zsivajban kelljen folytatni utunkat. Nagy-mezõ után az aszfaltút melletti Zöld + jelzésen megyünk fel Bánkút irányába, út közben rövid szusszanása pajzsika tengerben, kis desszertezéssel. A Diabáz-barlangtól felmegyünk ismét a kilátóba nézelõdni. Most jobban kivehetõ a Magas-Tátra. Nézelõdünk jó fél órát, de végül a Naplementét nem várjuk meg. A visszaút már Felsõtárkány felé.
Az út jobb minõségû, de idõben nem sokkal rövidebb.

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre és nagyobb felbontásra: