2024.05.01. Dumbier

Tavaszi túra - Motorest Čertovica - Cht. Stefánika - Dumbier - Cht. Stefánika - Motorest Čertovica útvonalon

Megtett út: ~19,5 km; ~ +/-1000m szint

Nehézségi szint: nem nehéz (hóviszonyok függvényében téli felszerelés szükséges lehet)

Napló:

Ez a túra is sok halogatást megélt. Téli túrának terveztük, végül addig halasztottuk, hogy tavaszi túra lett belõle. Barna a megbeszéltek szerint, pontosan 5:00-ra érkezik hozzánk. Bedobom a cuccom, és már indulunk is. út közben meglepõen kevesen vannak az utcákon, köszönhetõen az ünnepnapnap. Kivételesen van szlovák pályamatrica, így szerszámosláda a gázpedálra, és 8:15-kor meg is érkezünk a Motorest Čertovica parkolóba. út közben már megvolt a reggeli, így rövid öltözés és pakolás után 8:45-kor indulunk el felfelé a Piros jelzésen. Ekkor még a célpont igazából a Rovna hola volt, de nem sokkal indulás után bevillant, hogy már hosszabbak a nappalok, mint 2022-es téli túránk során , ezért beleférhet, ha célpontot módosítunk, és a Gyömbérre megyünk fel. Látom Barnán, hogy hova kíván az ötletemmel, de (szerencsére nem kell hosszan gyõzködnöm) végül belemegy. A Lajstroch 1602m-es pontjáig kell csak kapaszkodunk, utána kényelmes sétaútra vált a jelzés. A Kumstove nyeregnél kellene letérni a Rovna hola felé, de a szlovák túrázó fotózása után tovább megyünk a ház irányába. Az idõjárás eddig sem volt problémás, kicsit felhõs volt, de egyre jobban kezd kitisztulni, melyet csak az árnyékol be, hogy látjuk a háznál és a csúcsra vezetõ úton a turisták tömegét. Nem is a háznál ülünk le ebédelni, hanem még a ház elõtt így a kaja mellé folyamatosan gyönyörködhetünk a panorámában. A háznál csak pár fotó készül, és nekiindulunk felfelé. A havas részek felsõ rétege elég latyakos, így ahol lehet a füves részt választjuk. Folyamatosan kapaszkodunk, kabát nélkül (egyébként jól jön a hûtés a kapaszkodáshoz) az erõs szélben nem esne jól a hosszas ácsorgás. Felérve a csúcsra elég sokan vannak. Erõs szél fúj, kabátok felkerülnek és megy a fényképezést + a pecabotot is elõkapom pár rövid videó erejéig. Szerencsénk van az idõvel, mert egész jól kitisztul a pára is, így nagyon jó a Magas-Tátra panoráma. Fejünk felett vitorlázó repülõk keringenek. Hosszas idõzés után 14:10 körül indulunk el lefelé. A lejmenet könnyen megy a latyakos havon, így elképesztõen nagy sebességre kapcsolva 20 perc alatt le is érünk a házhoz. A háztól nem messze tõzike fotózás, majd irány a parkoló rövid fotós megállókkal. Kajálni keresünk egy szélárnyékos helyet és Barna rövidke 30 perces vacsijának idejére lazulunk. A gerincen visszafele is megnyerõ a panoráma. A gerincrõl ereszkedés közben még megállunk pár percre búcsúzón gyönyörködni az egyre alacsonyabban járó Nap fényében fürdõzõ Magas-Tátrában, majd 18:40-re érünk le az autóhoz. A hazaút már szerencsére nem rejteget izgalmakat.

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre és nagyobb felbontásra: