2022.04.21. Dumbier - Chopok

Téli túra - Trangoska - Cht. Stefánika - Dumbier - Chopok útvonalon

Megtett út: ~11km; ~ +1300m/-300m szint

Nehézségi szint: nem nehéz (téli felszerelés szükséges)

Napló:

Már a januári túrán felmerült, hogy miért is ne mehetnénk fel a Gyömbérre is, csak akkor egyszerûbb Trangoskáról indulni. Szerettünk volna még ebben a téli szezonban egy havas túrát, de a feladatok miatt egyre kevésbé tûnt kivitelezhetõnek. Végül az idõjárás kegyes lett hozzánk, és ha nem is szikrázó Napsütéssel, de akadt egy nyugodtabb nap, amikor ki tudtunk menni. Szokásos reggel 5:00-s indulás tõlünk. Az utazás beszélgetéssel telik, út közben némi torlódással pár útfelújításnak köszönhetõen. Elérve a Trangoska parkolót rövid készülõdés, a völgy bejáratánál a TNP autója és pár parkõr vizsgálódik. Készülõdés közben egy túrasízõ jön oda hozzánk úti célunkról érdeklõdve, mert vele beszéltek a parkõrök és egyedül nem ajánlották neki a völgyben való mozgást medvetámadásra hivatkozva. Adott volt, hogy együtt indulunk el a Stafanika menedékház felé. A völgy alsó szakaszán sok helyen látható friss medvenyom a hóban, de végül medvével nem találkozunk. A hó minõség túrázás szempontjából kedvezõ, mert a vastagabb hóréteg már összetömörödött, és a tetején ~5cm friss hóréteg van, így egész jól járható. A völgy felsõ szakaszára érve, még a Nap is kisüt kicsit, így párszor megállunk fényképezni. Még ezekkel is tudjuk tartani a 2 órás szintidõt a parkolótól a házig. A házban leülünk enni egy kicsit, legyen egy kis plusz energia a következõ kaptatóhoz. A háztól a síelõk nyomát követve direktben indulunk el a Gyömbérre. út közben Barna bedobja, hogy akár a gerincen tovább is mehetnénk, és ez az ötlet beindítja a fantáziám. Felérve sajnos a szép panoráma elmarad, mert a felhõktõl és a párától nem lehet látni a Magas-Tátrát. Rövid fényképezés és csúcs csoki után némi eszmecserét követõen indulunk tovább a gerincen. Elméletileg csak 2óra a Chopok. A gerincen néhol csúszik kicsit, de nem annyira, hogy érdemes lenne felvenni a hágóvasakat. Félúton a Chopok felé zerge fényképezés után úgy döntünk eszünk pár falatot, így ezzel meghosszabbodik az egyébként tartható 2 órás szintidõ. 15:30-ra érjük el a menedékházat, de nem megyünk be, hanem irány a csúcsjelzés. Pár fotó és videó után irány a még üzemelõ felvonó. Szerencsénk van, mert 16:00-ig jár, így még éppen elérjük. Jegyvásárlás az étteremben lenne állítólag, de az már zárva. Azért végül sikerül a lanovkával lemennünk, annyira, hogy leérve még rádobhatunk ~100 m szintemelkedést, hogy utána lesétálhassunk az autóhoz a parkolóba. Parkolóban beszélgetés egy fanatikus túrasízõvel, utána indulás haza. út közben némi kitérõ, elkerülendõ az útfelújításokat. Végül 21:00-re érek haza.

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre és nagyobb felbontásra: