Alacsony - Tátra 2013.07.21.

magasságprofil megtekintése Résztvevõk:Györfy Ágnes Xénia, Paróczai Barnabás, Sinka Tibor.

Útvonal: Trangoska - Chopok - Skalka - Trangoska

Megtett út: ~22,5 km, ~ +/- 1200m szint

Képek a túráról: Fõoldal / Galéria / Képek menüpont alatt.

Sene a ruhatáros Serpa

Nagyítás Indulás tőlünk 5:15-kor. Ági is velünk tart ezen a túrán. Barna állítja, hogy kitérő pontokkal készült a GPS-ben a kerülendő útvonalrészekre. Egész gyorsan haladunk Besztercebányáig. Itt a főútvonalon egyik irányból behajtani tilos tábla fogad minket + balra kötelező haladási irány. Tanakodás utána balra kötelező haladási irányt választjuk. Tréfás: elhagyott gyárterület hátsó sarkában használtgumi telep, út vége. Vissza, ez nem a mi utunk. Gyors útvonal módosítás, szerencsére gyorsan megtaláljuk a jó irányt. Menet közben reggeli az autóban. 8:30-ra érünk a parkolóba. Hipergyors pakolás után 8:34-kor már indulunk is felfelé. Az időjárás kellemes, süt a Nap, egyedül a Chopokra kiírt 5°C gondolkodtat el minket. A múltkori turistaút helyett most direkben a felvonó alatti ösvényt választjuk. Jó ez így a kocsiból kiszállva megkezdeni az erős szintemelkedést, de nincs időnk tétovázni, mert hosszú még az út előttünk. 9:10-kor érjük el a felvonó felső állomását, itt javában zajlik a munka az új felvonó építésén, csak nem ütnek el minket a mixerkocsik mint tavaly. Innen tovább ismét levágunk egy kicsit, mert nyugati irányba nem a kék jelzésen indulunk el, hanem a sípályán, hogy majd rátérjünk a sárga jelzésre. Gyorsan el is érjük, és irány a Chopok. Egész jó tempóban kapaszkodunk felfelé. Egyetlen negatív, hogy befelhősödik + erős szél támad fel. Kemények vagyunk, mert rövidnadrágban és rövid ujjúban nyomjuk. Menet közben Barna kinyögi, hogy ő tulajdonképpen nem is hozott meleg ruhát (jó időt mondott az előrejelzés), csak egy poncsót. A ház előtti szakaszhoz érve, már a lehelet is látszik, így melegítünk az öltözéken. Barna megkapja a 200-as hosszú ujjú felsőmet, hogy kicsit komfortosabb legyen, és felveszem az esőkabátom. Felérve a csúcsra tömeg fogad minket + ismét nem valami jó a kilátás. Pár kép, és indulunk lefelé. Leérve a házhoz rövid kitérő az északi oldali felvonórész megtekintésére, majd vissza, és rövid keresgélés után (az építkezés miatt nem egyértelmű, hogy hol megy a piros jelzés nyugatra) a déli oldali felvonó lábánál indulunk el a piros jelzésen. Nincs melegünk, de rövid séta után kisüt a Nap, Barna és Ági mint napraforgó fordulnak a Nap felé kis meleget gyűjtve magukba. Nagyítás A Derese csúcsnál megállunk egy kicsit nézelődés Barna távcsövével + rövid szusszanás. Szomorún tapasztalom, hogy valamiért kártyát cseréltem a fényképezőmbe (indulás előtt nem ellenőriztem), és minimális memória áll rendelkezésre (170 képnyi). A gerincen kellemes sétával telik az idő szép panorámában, a szél néha kicsit erőre kap, de nem vészes. A Polona csúcs után döntünk úgy, hogy itt az ebéd ideje. Keresünk egy kényelmes szélárnyékos helyet, és nekiülünk ebédelni. Ebéd közben a Skalaka panorámájában gyönyörködünk, illetve, mivel nincs túl nagy forgalom, kíváncsiskodó zergéket nézünk, akik egész közel jönnek hozzánk az úton. Evés után pár perc ejtőzés, és irány a Kotliska. Felkapaszkodva áttérünk a sárga jelzésre, és irány a Skalka. Ki tudja miért, de az egyébként is gyér turistaforgalomból senki sem akar erre jönni. Sebaj, úgy sem szeretjük a tömegnyomort. Keskeny gerincen kaptatunk fel a csúcsig. Innen is gyönyörű a panoráma, és a Magas Tátra is szép fényekben pompázik. Csúcscsoki, amit Barnáéktól kapok, mert az enyém otthon a hűtőben, 60km/órás szél, fényképezés rövid pihi, és indulás vissza, mert elég távol vagyunk az autótól. Visszafelé egész jól haladunk, habár a térdemnek nem fekszik az erős lejtmenet. Visszaérve a Krizske sedló-hoz ismét pimaszul közel engednek magukhoz a zergék, majd hip-hop eltűnnek. A kék jelzésen indulunk lefelé 16:15-kor. Ez legalább térdkímélő, mondom ezt mindaddig, míg az erős aljnövényzettel takart útón az aljnövényzet alatti sziklán meg nem csúszik a bakancsom, és dobok egy térdre érkezést. Szerencsére a kezdeti fájdalom után csak némi horzsolások, a fájdalom hamar elmúlik. A lejtmenet könnyű, csak hosszú. Rövid pihi az egyik patak keresztezésnél, majd irány tovább, mert hosszú az út még hazáig (pláne Barnáéknak). 19:35-re érünk le a parkolóhoz. Barna szokásos rep előtti ténykedése után indulás, jöhet a kaja a kocsiban. Pilóta a pilótának … Ági telepei lemerültek, ezért átalussza Szlovákiát. 22:45 – re értünk Dunakeszire.