2024.05.11. Salföld

Májusi túra Badacsonytomaj - Tóti-hegy - Salföld - Salföld/Pálos kolostorrom - Ábrahámhegy útvonalon.

Megtett út: ~17 km; ~ +/-300m szint

Nehézségi szint: nem nehéz

Napló:

Ez az a túra amit nem halasztottunk egyszer sem, mert nem mi voltunk az értelmi szerzõk. Józsi meghívására vettem részt ezen a túrán. Az igazat megvallva, régóta nézegettem az útvonalakat a Káli-medencében, de az utazási táv miatt valahogy mégsem indultunk neki. Józsi adta az útvonalat és az idõpontot is + az idõjárás is kedvezett ezen a napon. Mivel a tervben szerepelt 2-3 borozó meglátogatása is, ezért vonatos odautazás lett tervezve, igaz menet közbe azért töprengtünk rajta, hogy mégis esetleg autóval kellene menni. Találkozó 7:05-ös vonatnál a Déliben. Ehhez nekem még Dunakeszirõl is vonattal kellett jönnöm + ismerve a 6:13-as (Dkszi-Gyártelep) vonat menetrendszerinti érkezésének valószínûségét a Nyugatiba, a korábbi vonatot választottam (megelõzve az átszállás idõszükséglete miatti stresszt). Szóval 4:40-es kelés után nyugodt átszállási idõvel 6:40-re érek a Délibe, ahol Andi és Józsi már foglalta a helyet a többieknek. Vonat pontosan indul, Kelenföldön becsatlakoznak a többiek is. Tomi készül némi párolt szõlõ nedûvel, így az utazás is komfortosabbnak tûnik + az idõ is jobban telik. Némi allergiagyógyszer miatt Saci gyorsan intézkedik és a szerencsénkre pontosan Badacsonytomajba érkezõ vonatnak, valamint a Griff gyógyszertárnak (10:00-ig van csak nyitva szombaton) köszönhetõen az allergia gondok is off. Indulhatunk is. Elsõ célpontig nem is kell sokat sétálnunk. Irány a Borbély Családi Pincészet Kedves kiszolgálást követõen rövid ízlelgetési pihenõ következik. Részemrõl a Zeust kóstolom meg, mely elnyeri tetszésemet. Andi második körben megkóstolja a rosét is. útra kelve visszabattyogunk a Kék jelzésig, és a Kék jelzésen megyünk tovább, illetve hamarosan letérünk a Csigáskuti útra, és ezen megyünk fel a Váli pincészethez. Fogadtatás itt is kellemes a kávé nem azonnali, de a borok választás után szinte azonnal az asztalra kerülnek + toleráns a kiszolgálás a kispénzû túrázók egyéni kérdései kapcsán is. "Pisztácia nincs, csoki nem is volt" : ), akarom mondani rozé nincs (pisztáciát nem kérdeztem, rozé meg majd csak szüret után). Elõre egyeztetve akár még ebédelhetnénk is. Rövid lazulás után irány a Tóti-hegy. A hegyig kellemes séta, majd egy kis kapaszkodó, melyet a morzsalékos felület tud kissé izgalmassá tenni. Felérve a panoráma szemet gyönyörködtetõ. El is idõzünk egy kicsit. Matyi megcsodálja a szelfibotom méretét némi konzekvenciák levonása mellett. Lejövetelt követõen a Zöld jelzésen megyünk vissza Salföldre. A falu határában én áttérek a tanösvényre, és felmegyek a Csönge-hegyi kilátóba. Itt várom be a többieket. A kilátóból elindulva kis rövidítés és vadmalac család lesegetés mellett elérjük a Zöld négyszög jelzést (érdekes, de ez az elektronikus térképeken nincs jelölve), és megcélozzuk a Salföldi pálos kolostor romját. Innen a Piros jelzésen megyünk le az ábrahámhegyi vasútállomásra. Vonat pontosan érkezik, felszálláskor még nincs tömeg, de késõbb fullon zakatol a vonat. Részemrõl 22:10-re érek Gyártelepre.

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre és nagyobb felbontásra: