2021.10.16. Pol'ana

õszi túra Hrinova - Bystre vízesés - Priehybina nyereg - Pol'ana - Strunga - Pol'ana - Hotel Pol'ana - Hrinova útvonalon

Megtett út: ~17km; ~ +/-900m szint

Nehézségi szint: nem nehéz

Napló:

Ausztriát terveztük az idei õszre, de végül Barna munkahelyi elfoglaltságai miatt csak egy egynapos túrában tudtunk gondolkodni, így vésztervként irány Szlovákia. A dátumot már korábban megbeszéltük, így csak az indulási idõpontot kellett pontosítani. 5:30-ra be is futott Barna. A határon nincs komoly ellenõrzés, de azért a regisztrációnk megvan. Szerencsére nincs messze a célpont, így 8:20-kor már a parkolóban pakolunk. Az idõjárás kedvezõ, Napsütéses hûvös reggeli idõben indulunk el felfelé a Zöld jelzésen. Az út folyamatosan emelkedik, de nem olyan vészesen. A kellemes idõben Barna hamar hozzákezd a ruházati rétegek csökkentésének. Elsõ megálló a vízesésnél. Fotózás után felkapaszkodva a lépcsõsoron a vízesés tetejérõl folytatjuk ugyanezt. A mûút keresztezése után jó lenne egy kis levágás, de így sincs messze a gerinc. A Priehybina - nyeregnél állunk meg elõször fényképezni. Innen már gyorsan elérjük a Pol’ana (1458m) csúcspontot. Kilátás itt ugyan nincs, de majd kicsit arrébb lesz kárpótlás. átsétálva a Katruska (1380m) a gerinc mindkét oldalán gyönyörködhetünk a panorámában. Ha nem is tökéletes tisztasággal, de a Magas-Tátra is látható. Itt azért elidõzünk. Barna felveti, hogy mi lenne, ha átmennénk a Strungára is. Válasz helyett már indulok is. Egész gyorsan át is érünk. A Nap éppen kisütött, így a rövid videózás után nekiülünk ebédelni. A Napsütést gyorsan eltakarja a felhõzet, de azért kellemes panorámában gyönyörködhetünk kaja közben. Végén az édesség is elõ kerül. Visszafelé egész gyorsan haladunk (kevesebb a fotózás). Visszafelé elérve a Polana Hotelt én bemennék egy teára, de végül Barna lebeszél. A hoteltõl a Sárga jelzésen indulunk el lefelé, hogy legyen egy kis változatosság. Lefelé hatalmas fenyõkben gyönyörködünk + az elõttünk elterülõ völgy panorámájában. Leérve a mûúthoz még vissza kell ’kapaszkodni’ a Zöld jelzésen az autóhoz. Megállva a pisztrángos tónál a halak ránk mozdulnak vacsorát remélve, de melléfognak velünk. 16:45-re érünk vissza az autóhoz.

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre és nagyobb felbontásra: