2022.09.12. Petzeck

Nyárvégi túra - Seicherbrunn parkoló - Petzeck - Seicherbrunn parkoló útvonalon

Megtett út: ~18km; ~ +/-1600 m szint

Nehézségi szint: nehéz (inkább egy kicsit fárasztó, de nem kitett)

Napló:

Hosszú idõ telt el az elõzõ túra óta, így már nagyon ki voltunk éhezve egy jó túrára. A célpontot már rég rögzítettük, csak nyár elején én OFF-oltam a túrát, utána nyaralások, így a nyár végére csúszott a túra. Már kezdtünk kicsit aggódni a hirtelen beköszöntött csapadékos idõszak miatt, de végül a Barna jó érzékkel kinézte az indulás idõpontját. Ritka, hogy az egy héttel korábban kinézett idõpont alatt nem változtatnak az elõre jelzéseken legalább hatszor, de most atomstabilan jó idõ volt várható a kinézett két napon. A megbeszélt idõben, reggel 5:30-ra befut hozzánk Barna. Bedobom a cuccom és már indulunk is. Vasárnap kora reggel még Pest is közlekedhetõ, így Pesten át megyünk. Irány Szombathely rövid tankolási szünetet tartunk. Felsõõrnél némi újra tervezés, így némi erdõjárás után érjük el az A2-t. Csak két rövid nyújtózkodásra állunk meg, és 13:00-ra a kempingnél is vagyunk. 12-14:30-ig szieszta a recepción, így körbe nézünk a kempingben. Egy fazon segítõkészen azért megnyugtat minket, hogy bárhova állíthatjuk a sátrat, így mi gyorsan fel is fújjuk a sátrat (mint késõbb megtudjuk) a lakókocsis részen. Gyors rendezkedés és némi elektromos kábel : ) telepítését követõen lazítás a sátor elõtt. Utánfutós Hobó segítséget kér tõlünk, hogy segítsünk levenni az oldscool mociját a futóról. Beszélgetünk is vele: álmok és azok megvalósítása. Vacsi és tusolás után 21:00-kor már készülünk az alváshoz, mert korai indulást terveztünk.

2022.09.12. 3:30. Kelés után teafõzés, rövid mosdózás és 4:10-es indulás. Autóval irány a Lienzer Ház parkolója. Még jó, hogy Barna elõre felkészült az útvonaltervvel, így is 1 óra az út a parkolóig. A parkolóba érve még sötét van. Rövid pakolás után 5:40 körül indultunk el felfelé. A sötétben az úton kívül csak a fekve-, mélán kérõdzõ bocikat látjuk a fejlámpák fényében. Az út folyamatosan emelkedik, de nem durván. 2125m magasságnál aranyos kis faház mellett visz az út, majd 2250m-n csatlakozunk be a Lienzer háztól felvezetõ útba. Onnan ahol megközelítjük a felvonót, kicsit durvábban emelkedik az út, de nem vészes. Gyorsan fel is érünk a nyeregbe, ahonnan már látható a Wangnitzsee-ház. 9:20-ra érjük el a házat. Rövid fotózás után megyünk is tovább. A háztól nem messze egy rövid szakaszon drótkötél is van az út mellett, hogy megnyugtassa az izgulósabb túrázókat. Erõsen emelkedõ és kevésbé emelkedõ részek után érünk fel 3100m-re. Még mindig nem látható a csúcs, viszont itt már egy korábbi csapadékos idõszak után megmaradt havon folytatjuk felfelé. Nem kell már sokat menni, és elérve egy minigleccsert már látjuk a célpontot is. Barna kicsit belassul, a csúcsra vezetõ már nem túl kitett szakaszon, de végül 13:10-re felérünk a Petzeck (3283m) csúcsára. Nézelõdés, csúcskönyv, fotózás, kaja, tea és még több nézelõdés után 14:20 körül indulunk el lefelé. Vannak, akik még csak most jönnek felfelé. Lefelé már nem annyira fárasztó, csak térdeket viseli meg jobban. Lefelé 2600m tájékán leülünk egy kicsit enni és nézelõdni. Utána belehúzunk kicsit, mert nem szeretnénk, ha nagyon ránk sötétedne. A háznál meg sem állunk. Az út nem bonyolult, mert ugyanott vissza, ahol reggel feljöttünk. A kis erdészház után birkák állják az utunkat, de nem kell õket noszogatni, hogy félreálljanak. Végül még sötétedés elõtt leérünk a kocsihoz. Innen még majdnem egy óra kocsival lefelé a völgybe, mire elérjük Lienzt ahol már van mobil térerõ. Kempingbe érve még némi kaja, utána tus és pihi.

2022.09.13. Lazítós nap. Lienzbõl felvonózunk Steinermandl-ig, majd Goiselemandl érintését követõen tovább megyünk a 2450m-re található tavakig. Itt nézelõdés és lazítás után vissza a felvonóhoz. Közben fényképezés. Este Bécsi szelet a kempingben tobozpálinkával kísérve.

Videó a túráról:

HD videó, indítás után a lejátszó jobb alsó sarkában kapcsold át teljes képernyõre és nagyobb felbontásra: