Bükk 2013.04.17.

magasságprofil megtekintése Résztvevõk: Paróczai Barnabás, Felföldi Ádám, Sinka Tibor

Útvonal: János-rét - Bánkút - Bálvány - Három-kő - Tar-kő - Három-kő - János-rét

Megtett út: ~24 km, ~ +/- 500m szint

Képek a túráról: Fõoldal / Galéria / Képek menüpont alatt.

Hóvirág tengerek

Na ezt megin jól elhúztuk. Ha ez rétes lenne, akkor már nagyon tuti lenn, de így, mindíg csak a halogatás. Hosszas tologatás után időpont kinézve, idő végre jó, erre belázasodok, meg jó kis megfázás kerít hatalmába. Nagyítás Egy napot csúsztatunk, de tovább nincs halasztás. Barna megnyugtat tuti nem kapják el, mert a természetben úgyse leszünk összezárva (az autóba meg tuti nem kapják el). Így sikerült, hogy végre 5:30-ra megérkezik Barna és Ádám. Csak bedobom a cuccom, és már indulunk is. A GPS felülírva, inkább az M0-t választjuk, mert így szerintem gyorsabb. Mikor már minden ok, jöhet ismét a technikai támogatás. Menet közben kaja + azért a Bükk előtt a GPS bevisz minket egy rövidebb, de időben mégis hosszabb útszakaszra. Megérkezés a János-réti parkolóba, utána rövid pakolás és indulunk is a Zöld négyszög jelzésen. Rövid séta és némi aszfaltos útszakasz után elérjük a Zöld jelzést. Felismerve a helyszínt, emlékek törnek elő belőlem, mint hajdanán (talán 1994) sötétedés után más egyéb. Na de félre az emlékekkel, irány a Nagy-mező, habár én innen Három-kő felé indultam volna, de Barna a fényviszonyokkal hamar meggyőzött, hogy erre érdemesebb. Hamar elérjük Nagy-mezőt. Sokszor láttuk már, de ismét lenyűgöz minket. A nézelődést csak a telefonom zavarja meg időről-időre, de azért mégsem kapcsolom ki, majd a csökkenő térerő hátha megoldja (de nem oldotta meg). Az istállóknál veszünk egy erős balkanyart, és az aszfaltút mellett haladó turistajelzésen haladun a Zöld, majd a Zöld +. Az erdős részen hófoltokkal még találkozunk, de így is gyorsan felérünk Bánkútra, jobban mondva a Fehér Sas panzió mellett lyukadunk ki, és rögtön a Bánkúti síházhoz vesszük az irányt, nem véletlenül: annó itt kezdődött az egész túrázás. Jönnek az emlékek, röhögés a múlt eseményein + beszakadok egy alámosott havas részen. A menedékháznál a már szinte szokásosnak mondható éhenkórász macskák azonnal megjelennek, mielőtt még lerakhatnánk a zsákokat. Pár fénykép a háznál, utána irány tovább a Bálvány. Barna itt is alternatív utakat javasol, de a jelzést válasszuk. Nagyítás Egész gyorsan elérjük a Petőfi-kilátót. Irány fel, nagy örömünkre látható az Alacsony és a Magas-Tátra is. Barna (ha már felcipelte) távcsővel gyönyörködik a Tátrában. Az időjárás egyébként tökéletes: napsütés, de nem az a banánérlelő hőség. Jó félórás nézelődés után elindulunk vissza Bánkútra, de vissza már a sípályák irányába indulunk. A Fehér sas panzió mellett ülünk le a padokra ebédelni. Ebéd közben egy lengyel és egy hazai autós is útbaigazítást kér. Úgy látszik nem vettük észre, hogy egy nem létező információs tábla mellett dekkoltunk le. Kaja és rövid lazulás után a Sárga jelzésen indulunk a Kis-Huta-rét irányába. Pár évvel ezelőtt ezen a szakaszon fényképeztünk rengeteg hóvirágot. Most nincs olyan tömegesen. A Háromaskúti ház után a Kék + jelzésen folytatjuk utunkat. Nem sokáig, mert elérve a régi vasút nyomvonalát a Piros X jelzésre térünk, azaz térnénk, ha megtalálnánk. Némi keresgélés után jövünk rá, hogy az útelágazást jelző oszlopnál (tábla sajnos már nincs rajta) merre is kell menni. A Mély-sár-völgyben átváltunk a Kék jelzésre. Elérve az aszfaltos útszakaszt buszos kirándulók húznak el mellettünk. Hát igen, van aki így nyomja, mi maradunk a gyalogszeres verziónál. Az aszfaltos részt követően követjük a jelzést az út mellett. Itt lehet úgy 20-40cm-es hó, ami rendszeresen besüpped a léptünk alatt, de sebaj. Az esőbeállónál pár fénykép leomló kődarabbal. A Keskeny-réten át érjük el Három-kőt. Mivel még az időnk engedi, rövid nézelődés után kitaláljuk, hogy átmegyünk Tar-kőre is. Út közben iskolás csoporttal futunk össze, kb. 20 perc alatt átérünk Tar-kőre. Közös fényképek, plusz panoráma fotózás, majd miután felér az iskolás csoport is, mi távozunk. Irány vissza Három-kő. Visszaérve Három-kőre Barna tízes sorozatot készít, mi meg mozgunk, mint az idióta robotok. Leülünk a panorámában gyönyörködve enni pár falatot. Rövid pihenés után a Zöld háromszög jelzésen indulunk tovább. A térképen jelölt szép kilátással ugyan nem találkozunk, de Barna rövid megállóját leszámítva aránylag hamar leérünk a Zöld jelzéshez. Innen már a felfelé érintett úton jutunk vissza az autóhoz.

Teszt:

Múltkori energiaszeletes tesztet követően (miután hasonló táplálékkiegészítőkkel nem akarok foglalkozni a tapasztaltak miatt, lásd: Túranapló: Alacsony-Tátra 2012.07.16.), most egy alsóruházattal próbálkoztam. A termék: Icebreaker - Anatomica-Briefs Nem vártam jól körülhatárolható tapasztalatot, így sok mindent ez után az egynapos kiránydulás után nem lehet róla mondani. Tette a dolgát észrevétlenül. Talán ezt az egyet tapasztalat, hogy észre sem veszed a viselését, de ezt nagyon sok más alsóneműről is elmiondható. Az igazi erényét majd talán egy több napos túra után tudom értékelni.